top of page

Piaristi majú za sebou ďalší úspešný ples!

Updated: Aug 28, 2019


15. február 2019 – večer, keď si sa mohol prejsť po červenom koberci, hodiť sa do dlhej honosnej róby či obleku, zatancovať si valčík a vôbec si nevyčnieval... Žeby Ples v opere? Ani náhodou. To len piaristi mali v poradí tretí ples s názvom „Bál grófky Pálffyovej“.


19.00. Sála sa začala zapĺňať smiechom, komplimentmi, zvukom klepotajúcich podpätkov, no najmä veľkým napätím. Hneď po usadení sa za stôl bila do očí obálka s darčekom vo vnútri. Skromná kópia bankovky z tematického obdobia

s dátumom 15. február 2018 – deň, keď študentská rada začala s organizáciou tohto bálu, jednoducho, do roka a do dňa. Atmosféru dopĺňali horiace sviečky v honosných svietnikoch, kvety ozdobujúce stoly i tón v tóne doladené bordové závesy či obrusy. Dýchalo to kráľovstvom na každom kroku. Akoby za každým stolom sedel iný rod. Úvodný tanec, tzv. belgičák, či nasledujúce valčíkové kolo len zvýraznili plesovú atmosféru.


Myslím, že tu s časovými údajmi končím. Celý večer ťa totiž nič nedonútilo kontrolovať čas. Krátko po večeri nasledovala tanečná vsuvka, v ktorej sa nám predstavili TS Mimikry z Bojníc a tanečník Peter Tužinský so svojou partnerkou s waltzom. Zábavnú časť programu rozpútala legendárna kapela Kapitánova dcéra BAND. Ako býva u nich zvykom, v sále neostala tvár bez úsmevu. V slepých uličkách, Dnes mám rande so svojím mestom (historické „A vííííííííííííííín“ sa ozývalo celými Opatovcami), 99 Luftballons či ich vlastný rap... Nezabudnuteľné! Na mieste ťa nenechali sedieť ani klasické plesové hity či chytľavé skladby, ktorými DJ zaplavoval sálu. Vďakabohu, z tanečných kôl sa nezachovalo, dúfam, žiadne video. Tancovali totiž aj tí, čo skutočne tancovať nevedeli. Všetci to však mali na háku, hovorím z vlastnej skúsenosti, nechcem vedieť, ako som vyzerala, keď som tancovala. :)


A prichádza na rad o niečo emotívnejšia časť plesu. Naša „grófka“ Majka Mondočková odovzdala pomyselné žezlo študentskej rady novej predsedníčke. Všetci vieme, že bez nej by sa plesová tradícia, ako aj mnohé ďalšie akcie, v škole neobnovili. O to ťažšie bolo lúčiť sa s ňou. Nechýbali slzy, kvety, objatia, dary a spoločná fotka. Koordinátorka našej študentskej rady p. učiteľka Šušolová, ktorá oslávila nedávno narodeniny, taktiež neodišla z plesu naprázdno - nečakané prekvapenie v podobe torty sa ušlo aj jej.


Už mohlo byť niečo pred polnocou, keď kormidlo prevzala skupina Viktory. Legendárne hity ako Another One Bites The Dust od Queen alebo Super Trouper od skupiny ABBA nabrali v ich prevedení úplne iný spád. Nasledovalo vyhlásenie kráľa a kráľovnej plesu. Katka a Maťo, úradujúci kráľ a kráľovná, s radosťou

odovzdali svoje korunky prekvapenej Maťke a Tomášovi. Výhrami však ešte

nekončíme, po polnoci zopár šťastlivcov získalo v tombole zaujímavé ceny - hlavnou cenou bol zájazd do Štrasburgu!


Polnoc a s ňou oficiálny koniec plesu nezastavili ani jedného zo študentov či učiteľov. Fotky vo fotokútiku stále pribúdali raketovou rýchlosťou, hrali sa piesne na želanie... Už na teba aj celkom doľahol hlad, takže makrónky, muffiny a iné sladkosti nevydržali na táckach viac ako 15 minút. Okolo 4.30 už svetlá v kultúrnom dome oficiálne dosvietili a hudba dohrala. Myslím si však, že v každom z nás dodnes pretrváva eufória z plesu. Jednoducho, tento ples nastavil minimálne pre nás piaristov vysokú latku a neviem síce, ako ho chce budúcoročný prekonať, no už teraz sa naň veľmi teším.


Anketka:


1. Ako hodnotíš ples? Keby to bolo na tebe, zmenil(a) by si niečo ?

  • Žofia Šovčíková, 1F: Ples hodnotím veľmi pozitívne. Mali sme výborný program a úžasne sme sa bavili.

  • Martin Blaško, bývalý gymnazista: Tohtoročný ples neviem porovnať s predchádzajúcim, pretože pred rokom som sa plesu kvôli chorobe nezúčastnil :(. Pokiaľ ho ale porovnám s plesom z pred dvoch rokov, výrazne sa podľa mňa zlepšil program.

  • Iva Gálová, 1.G: Bol to môj prvý ples a som s ním veľmi spokojná. Keby bolo na mne, nemenila by som nič... :)

  • Adam Tulík, septima: Celkovo som bol z tohtoročného plesu trochu sklamaný, keď ho porovnám s minuloročným. Jedlo mi tradične až tak nechutilo - nebolo zlé, ale tie takmer surové zemiaky... A ani esteticky to nevyzeralo bohvieako. Čo mne však osobne vadilo najviac a názory na to by boli určite rozporuplné, to je kapela Victory. Boli fajn, talentovaní a šikovní, ale omnoho viac by som privítal, keby po 2-krát hrali 5-6 piesní, nie takú dlhú dobu vkuse. Zvuk nástrojov hrozne prehlušoval ich hlasy, hrali aj piesne, na ktoré sa veľmi zabávať nedalo, ale boli tak hlasné, že rozprávať sa v sále vtedy nedalo tiež. To ma trošku sklamalo a vlastne aj donútilo z plesu odísť omnoho skôr, ako som mal pôvodne v pláne. Minulý rok hral DJ perfektné skladby, mal som dojem, že sa ľudia omnoho viac a srdečnejšie zabávali, tento rok sa mi tých ľudí, ktorí si to užívali, zdalo viditeľne menej.

2. Aký bol tvoj prvý dojem keď si vošiel/vošla do sály?

  • Ž. Š.: Keď som vstúpila do sály, mala som jemnú trému.

  • M. B.: Prvý dojem bol: wau, tak tu sa s tým niekto fakt vyhral, môže byť.

  • I. G.: No tak prvý dojem bol veľmi dobrý, páčila sa mi vyzdobená sála a príjemná atmosféra.

  • A. T.: Prvý dojem bol, samozrejme, pekný, sála bola pekne, akurát vyzdobená, čo sa estetického hľadiska týka nemôžem vytknúť nič, taktiež moderátori boli super! :)

3. Aký bol najlepší moment z celého plesu?

  • Ž. Š.: Najlepší moment si ani neviem vybrať, všetko bolo úžasne.

  • M. B.: No a najlepší moment - jednoznačne hiphopové číslo chalanov z oktávy, z toho mi fakt padla sánka.

  • I. G.: Najlepší moment z celého plesu považujem za to, keď sme všetci tancovali eRko tance, keďže rada tancujem.

  • A. T.: Najlepší moment... hmm, to je ťažké povedať, čo sa mňa osobne týka, určite to bolo nejaké tanečné kolo, ale veľmi sa mi páčil moment, keď sa gratulovalo Majke Mondočkovej, ktorá si zaslúži obrovskú, obrovskú pochvalu.

Foto: Tomáš Pavlovič

Anketu spracovali: Adriana Chlpeková a Lenka Štálniková

320 views0 comments
bottom of page